OD 17 LAT WSPIERAM PRZEDSIĘBIORCÓW. Także zdalnie :) via zoom
DZIAŁAMY W ZGODZIE Z ZASADĄ STRATEGII BŁĘKITNEGO OCEANU (szczegóły poniżej)
KILKA PRZYKŁADOWYCH OBSZARÓW WSPARCIA UDZIELONEGO FIRMOM:
- Polityka handlowa – skuteczna organizacja i dział handlowy (dla hurtu, franchisingu i detalu)
- Fundamenty tożsamości organizacji. Jej punkt odniesienia do zjawisk zachodzących w otoczeniu. Pomoc w tworzeniu i/lub rozwoju organizacji handlowej
- Wywiady z pracownikami – selekcja i weryfikacja
- Konsultacje z zakresu prowadzenia
- Formy współpracy z odbiorcami
- Budowanie i zarządzanie trwałymi związkami z klientami i dostawcami (filozofia działania CRM)
- To ludzie tworzą biznes. Od tego jak biznes jest zarządzany – zależy zysk bieżący, możliwość rozwoju i inwestycji, wiarygodność w instytucjach finansowych
- Pomoc w osiągnięciu równowagi pomiędzy dostawcami a odbiorcami firmy w ich znaczeniu dla przedsiębiorstwa
- Negocjacje z dostawcami
- Negocjacje z odbiorcami
- Pomoc na każdym etapie procesu negocjacji; w fazie przygotowania, ustalenia celów i scenariuszy realizacji, w fazie rozmów, po rozmowach w trakcie realizacji
- Możliwe jest uczestnictwo lub/i zastępstwo
- Płace i premie – systemy motywacyjne i działania motywujące
- Ownership mindset – utożsamienie z firmą, myślenie i działanie właścicielskie u pracowników
- Sprawne kierowanie zespołem – kompetencje kierownicze
- Delegowanie zadań i uprawnień (empowerment)
- Przekonywanie do swoich racji – asertywne wydawanie poleceń, prośby, udzielanie informacji zwrotnej (oceny pozytywne – pochwały i negatywne – krytyka)
- Budowanie współpracy
- Skuteczne angażowanie współpracowników
- Organizacja samo zarządzająca – (turkusowa)
- Analiza dalszego i bliższego otoczenia firmy oraz jej silnych i słabych stron
- Tworzenie wizji, misji, strategii
- Pomoc w stworzeniu misji i strategii a także w jej popularyzacji wśród załogi. Siła i pewność przedsiębiorstwa
- Rozwiązywanie konfliktów
- Aktywne, osobiste uczestnictwo w rozwiązywaniu konfliktów. Mediacje. Pomoc we wprowadzaniu rozwiązań win/win
- Komunikacja w firmie
Możliwe pozostałe obszary doradztwa;
- Komunikacja z klientami firmy
- Etyka w biznesie firmy
- Obsługa klienta
- Inne – do indywidualnego ustalenia
DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ I ROZPOCZĄĆ WSPÓŁPRACĘ?
Trzydziestoletnie doświadczenia polskich przedsiębiorców działających w gospodarce wolnorynkowej, z jednej strony pokazują jak ewoluują rozwiązania uznawane za wzorowe jeszcze kilka lat temu, a z drugiej udowadniają, że te firmy, które dbały o stałe podnoszenie poziomu wiedzy – stosowały elastyczne podejście do zmian, przetrwały i umocniły swe pozycje niezależnie od sektora, w którym działały.
Żyjemy w czasach szybkich zmian społecznych i ekonomicznych. Często ich zakres dotyka przedsiębiorców. Polski rynek, jest pełen niewykorzystanych szans, okazji. Spojrzenie z boku jest w stanie przynieść wiele nowych rozwiązań i ustrzec się pomyłek, ucząc się na błędach innych – samemu ich nie popełniając. Ponadto, stanowi dodatkowe źródło informacji przy podejmowaniu decyzji.
Wybór źródła pomocy i wiedzy jest często zadaniem trudnym; żmudnym i pełnym niepewności. Z jednej strony reklama doradców i szkolących zapewnia o doskonałej jakości ich usług bez możliwości pełnej weryfikacji stanu faktycznego – z drugiej, koszty współpracy mogą być zbyt wysokie. Rozsądne wyważenie obu czynników, minimalizacja ryzyka, bezpieczeństwo i komfort klienta to jest to, co wyróżnia naszą współpracę spośród innych ofert na rynku.
Świadczę usługi doradcze i szkoleniowe w oparciu o praktyczne przykłady i konkretne doświadczenia biznesowe na podbudowie rozwiązań teoretycznych dających bezpośrednie przełożenia na praktykę zarządzania.
Opieram współpracę z Klientami na zasadach partnerstwa – tj. na szacunku, zaufaniu i bezpieczeństwie.
Poprzez wiedzę własną i zdobytą w wyniku analizy firmy, możemy każdorazowo wdrożyć w przedsiębiorstwie Klienta indywidualne rozwiązania, których konstrukcja i funkcjonowanie jest objęte tajemnicą.
JAK TO DZIAŁA?
SPOTYKAMY SIĘ REGULARNIE I DZIAŁAMY W ZGODZIE Z ZASADĄ STRATEGII BŁĘKITNEGO OCEANU;
- Eliminujemy – to, co w obecnej ofercie, na obecnym rynku, należałoby wyeliminować – gdy zdefiniujemy takie obszary
- Redukujemy – obecną ofertę – pomniejszamy, koncentrujemy – gdy stwierdzimy, że tego wymaga sytuacja
- Wzmacniamy – to, co jest obecnie na danym rynku – powodujemy, by było silniejsze
- Stwarzamy – to, czego nie ma na obecnym rynku –tworzymy to, aby stanowiło nową wartość
ZADAJEMY SOBIE 4 KLUCZOWE PYTANIA, KWESTIONUJĄCE STRATEGICZNĄ LOGIKĘ I MODEL BIZNESOWY BRANŻY (dzięki nim nie będziemy musieli znajdować kompromisu między zróżnicowaniem a niskim kosztem):
- Który z czynników, uważanych w branży za pewnik, można wyeliminować?
- Firmy silnie konkurujące ze sobą w branży, uznają coś za pewnik, a z czasem zmienia się rynek, oczekiwania klientów i można to wyeliminować bo „to” coś traci na wartości a jest niepotrzebnie zbyt kosztowne
- Które z czynników można zredukować znacznie, poniżej standardów branży?
- Sprawdzamy, czy w pogoni za spełnianiem najwyższych oczekiwań i swoją konkurencją produkty lub usługi nie stały się zbyt wyrafinowane
- Które z czynników należy wzmocnić znacznie, powyżej standardów w branży?
- Zachęca nas do wyszukania i wyeliminowania kompromisów, które nasza branża wymusza na klientach
- Jakie czynniki, nigdy dotychczas nie oferowane przez branżę należy stworzyć?
- Pomaga w znalezieniu zupełnie nowych wartości dla nabywców i wykreowaniu nowego popytu oraz zmiany polityki cenowej w branży
CO ZAPEWNIAM, CO OTRZYMUJEMY?
- zaangażowanie i osobiste podejście do realizowanych projektów,
- indywidualne porady, bazujące na rozmowie i analizie prowadzonej w atmosferze zaufania, przedstawiane w oparciu o teorie ekonomii, zarządzania lub marketingu,
- osobiste traktowanie problemów,
- zachowanie tajemnicy,
- wywiady z wybraną załogą,
- odpowiedzialność i bezpieczeństwo wymiany informacji i sugestii.
Wiadomo, że pracownicy firmy są jej najważniejszym zasobem, a wsparci przez wiedzę i doświadczenie z zewnątrz, mogą z szerszej perspektywy spojrzeć na zjawiska zachodzące w firmie, w jej bliższym i dalszym otoczeniu, dzięki czemu ich decyzje stają się pewniejsze i doskonalsze.
Minimalizacja ryzyka, bezpieczeństwo i komfort klienta oparty o doświadczenie trenera – to jest to, co wyróżnia tą propozycję.
Poniżej przedstawiamy zarys praktykowanych zazwyczaj działań. Ich charakter, zakres i forma mogą być (zazwyczaj są) ustalane indywidualnie podczas sesji projektowych z klientem lub jego przedstawicielami.
- Zazwyczaj klient podczas spotkania przedstawia zakres zmian i oczekiwane rezultaty.
- Podaje obszary, które uznaje za kluczowe.
- Przedstawia tematy, które jego zdaniem wymagają doustalenia, są niejasne, stwarzają możliwe zagrożenie niepowodzenia planowanych lub przeprowadzanych już operacji – zmian.
- Zgłasza zapotrzebowanie na doradztwo, konsultacje w danym zakresie.
Zależnie od specyfiki omawianych zagadnień, wspólnie z klientem wypracowuje się, lub indywidualnie dla klienta przedstawia się, propozycję metod i zakresu konsultacji oraz zaangażowania konsultanta w procesy zachodzące w firmie.
Ustala się;
- Jak?
- Co?
- Kiedy?
- Z kim?
- Dlaczego? zostanie zrobione.
Ustalenia obejmują kwestie takie jak to, czy konsultant przeprowadzi wywiady ze wskazanymi osobami (działami, komórkami), czy sam je wybierze.
Co będzie zakresem wywiadu.
Klient jest informowany o wnioskach z przeprowadzonej analizy.
Otrzymuje informacje o tym jak i dlaczego sugeruje się postępować, co, jak i kiedy wprowadzić (zmienić) w firmie, z uzasadnieniem dlaczego.
Klient może otrzymać jeden lub więcej proponowanych scenariuszy zależnie od charakteru omawianych zagadnień.
Wszelkie prace odbywają się po ustaleniu wspólnie z klientem ich zakresu i zasadności.
Docelowo klient otrzymuje serwis w zakresie;
- Analizy przyczyn zjawisk (przeszłość)
- Oceny sytuacji bieżącej z wpływem na inne obszary (SWOT) (teraźniejszość)
- Sugerowanych rozwiązań (zmian) ich charakteru, zakresu, konsekwencji dla organizacji (przyszłość) z określeniem ram czasowych i finansowych
Istnieje możliwość (zapewniamy po uzgodnieniu z klientem) ciągłość doradczą tj. w określonym czasie po zakończeniu danego projektu konsultingowego, kontaktujemy się z klientem celem dokonania analizy – podsumowania skuteczności, efektywności przeprowadzanych zmian. Przedstawiane są wnioski i sugerowane działania korygujące – usprawniające lub nowe – zależnie od sytuacji.
Zapraszam do współpracy,
Adam Górecki