Trener, konsultant, interim menedżer, przedsiębiorca.
Ponad 30 lat doświadczeń biznesowych; 16 lat stanowiska kierownicze, 17 lat właściciel firmy szkoleniowo doradczej.
Przez 9 lat pracował w dwóch największych na świecie firmach w swoich branżach; IKEA, Electrolux.
Z prowadzonych przez niego szkoleń skorzystało już ponad 22 000 osób, w czasie ponad 3200 dni szkoleniowych.
Absolwent studiów MBA oraz magisterskich w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University.
Świadczy usługi doradcze, trenerskie, wsparcia firm wiedzą ekspercką, zarządza działami i organizacjami.
Specjalizacja:
- zarządzanie organizacją (CEO)
- zarządzanie zespołami,
- przywództwo,
- sprzedaż i obsługa klienta,
- negocjacje, rozwój osobisty,
- zarządzanie zmianą, wprowadzanie i komunikacja strategii,
- prowadzenie spotkań - wystąpień,
- organizacja pracy i czasu,
- coaching i On the Job Training,
- work-life balance - work life integration.
Od 2005 roku prowadzi Aspen Consulting, jest zaangażowany w szkolenia i doradztwo w zarządzaniu, prowadzi coaching, wspiera menedżerów i właścicieli firm.
Przez rok 2021-22, CEO – TimberLine Furniture. Analiza sytuacji bieżącej w firmie. Przygotowanie organizacji do zmian personalnych oraz nowej lokalizacji i ich przeprowadzenie. Rekrutacja na nowo stworzone stanowiska, zbudowanie nowej struktury organizacyjnej. Aktywne poszukiwanie i zarządzanie relacjami z klientami B2B. Osiągnięcia: rekrutacja - stworzenie zespołu sprawnie działającego i rozwijającego biznes, zapewnienie zatrudnienia fachowców, eliminacja słabych punktów i wzmocnienie potencjału rynkowego firmy. Pięciokrotny wzrost wartości i ilości zapytań/ofert dla klientów (500%) i trzykrotny wzrost wartości zleceń produkcyjnych (300%) - rok do roku
W 2018, jako CEO firmy Klienta, prowadził projekt zmiany organizacji produkcyjno handlowej, z zarządzania tradycyjnego na oparte na wartościach organizacji samozarzadzającej - turkusowej.
W 2011, wspierał Prezesa Zarządu w Yawal S.A. i Final S.A. na stanowisku Zastępcy Dyrektora Zarządzającego ds. Sprzedaży i Doradcy Prezesa ds. Sprzedaży.
W latach 2010-2015 - równolegle - wykładowca Executive MBA (Master of Business Administration - na podyplomowych studiach z zarządzania strategicznego) w Wyższej Szkole Zarządzania – Polish Open University – Oxford Brookes University.
Odpowiedzialny za prowadzenie zajęć warsztatowych z Zarządzania Strategicznego, Etyki Biznesu, Kultury Organizacji, Zarządzania Talentami, Zarządzania przez Cele, Odpowiedzialności Menedżerskiej w Podejmowaniu Decyzji a także z Doskonalenia umiejętności Psychospołecznych w Oddziałach w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Ponadto prowadził zajęcia na poziomie BBA (licencjat) i studiów magisterskich z Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
Opracował autorskie warsztaty z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.
Współpracował jako wykładowca z UKSW, Chrześcijańską Szkołą Przywództwa (Studia Podyplomowe MBA), z Francuskim Instytutem Zarządzania (FIZ) jako wykładowca, w ramach prowadzonych przez Instytut, studiów MBA.
Współpracuje z firmami szkoleniowymi: VR Training, Certes, MDDP, Langas, Semper, Coraz Lepsza Firma, Hillway, Aktren, Lauren Peso, Circunus, Berndson, Selectone - HPR Group, Support, Fluent, Francuski Instytut Gospodarki Polska, Francuski Instytut Zarządzania.
Projektuje i przeprowadza szkolenia, pomaga w tworzeniu i realizacji projektów rozwojowych, wspiera menedżerów i właścicieli firm w sesjach konsultingowych.
Prowadzi seminaria dla kadry zarządzającej, m.in.: „Komunikacja strategii firmy. Jak przekonać pracowników do realizacji strategii firmy?”, „Zarządzanie zmianą”, „Negocjacje w biznesie” oraz „Przywództwo w procesie zmian”.
W latach 2003 – 2005
pracował w Amica Wronki S.A. jako dyrektor sprzedaży. Był odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą krajową - sprzęt AGD. Zarządzał działem i zespołem sprzedaży - 50 osób. Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 700 milionów złotych.
W latach 2000 – 2003
pracował w Electrolux Poland Sp. z o.o. jako dyrektor sprzedaży reprezentował firmę Electrolux w Polsce odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi. Zarządzał działem oraz zespołem sprzedaży (24 osoby). Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 300 milionów złotych.
W latach 1997 – 2000
pracował w Merloni Indesit Polska Sp. z o.o. jako dyrektor sprzedaży, (24 osoby). Budżet sprzedaży ponad 80mln zł.
W roku 1997
pracował w Leroy Merlin Polska Sp. z o.o. jako kierownik działu sprzedaży, (dyrektor sklepu), zarządzał działami sprzedaży, jako przygotowanie do pracy dyrektora sklepu w Gdańsku (załoga 150 osób).
W latach 1990 – 1996
był zatrudniony w IKEA Retail Sp. z o.o. jako menedżer sprzedaży. Był odpowiedzialny za tworzenie cen detalicznych dla sklepów IKEA w Polsce, badania rynku, analizy, zarządzanie zespołem 28 pracowników, treningi dla załogi – obsługę klienta – pracę z asortymentem, kontrolę poziomu sprzedaży, wprowadzanie akcji promocyjnych, planowanie poziomu sprzedaży, zamawianie towarów, planowanie dostaw.
Zapraszam do obejrzenia krótkiej prezentacji: https://youtu.be/7bwEzJ8IMy4
